tisdag 7 april 2015

Leda med glädje:)

Hej!

Jag skulle gärna vilja hänvisa till den föreläsningen med Pia Sundhage som ligger ute på lärarna blogg från ur.se som heter Leda med glädje. Länken kommer här:

http://www.ur.se/Produkter/176863-UR-Samtiden-Idrottslararstamman-2013-Leda-med-gladje

Jag har själv haft Pia som tränare och har erfarenhet av vilket fantastisk ledare hon är som verkligen tar fram det bästa hos varje individ. Hennes engagemang och glädje som hon visar är fantastisk anser jag. Mycket av det hon talar om här kan omsättas till oss ur ett lärarperspektiv och jag tycker hon är en sann inspirationskälla och bra ledare.

Så jag bara rekommenderar den en extra gång även om den redan finns ute.

Mvh//Malin

1 kommentar:

  1. Har också sett föreläsningen med Pia Sundhage och håller med dig. Hon talar utifrån ledare för ett fotbollslag och lagspelarna roll. Allt hon säger kan med lätthet översättas och användas i en klass och i ett klassrum. Hon gav många bra tips och idéer.

    SvaraRadera